رفتن به محتوای اصلی
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷
.

دسته بندی اخبار

دسته بندی عمومی

انگلیس؛ از پیش‌آهنگان خدمات دیجیتال

انگلیس؛ از پیش‌آهنگان خدمات دیجیتال

به گزارش واحد بین‌الملل سایبربان؛ طبق آماری که در سال ۲۰۱۳، در مرکز دفاع سایبری ناتو اعلام شد، ۸۷ درصد از ابزار خانه‌های مردم انگلیس و ۹۵ درصد از بنگاه‌های اقتصادی آن، به اینترنت متصل بودند. همچنین انگلیس، اتحادیه‌ی اروپا را در فراهم کردن خطوط اینترنتی ۲Mbps، کمک می‌کند.

به گزارش واحد بین‌الملل سایبربان؛ طبق آماری که در سال ۲۰۱۳، در مرکز دفاع سایبری ناتو اعلام شد، ۸۷ درصد از ابزار خانه‌های مردم انگلیس و ۹۵ درصد از بنگاه‌های اقتصادی آن، به اینترنت متصل بودند. همچنین انگلیس، اتحادیه‌ی اروپا را در فراهم کردن خطوط اینترنتی ۲Mbps، کمک می‌کند. بر اساس برخی گزارش‌ها، ۸۳ درصد از مردم این کشور، ظاهراً همیشه آنلاین هستند و ۹۳ درصد از کاربران اینترنت نیز هنگام استفاده از اینترنت، احساس امنیت می‌کنند.

 

از سال ۱۹۹۹، این کشور، دولت الکترونیک را به‌عنوان یک اولویت برای خود مطرح کرد. از سال ۲۰۰۸، آرمان ملی این کشور این بود که تمام خدمات دولت به‌صورت الکترونیک باشد. در سال ۲۰۱۳، ۹۱ درصد از خدمات دولتی این کشور، الکترونیک بود و از این لحاظ، رتبه‌ی ۴ را میان کشورهای اتحادیه‌ی اروپا دارد.

 

هم‌اینک نیز آرمان این کشور این است که راهبردی را که منجر به الکترونیکی شدن تمام خدمات دولت شود اجرا کند، به‌گونه‌ای که آن دسته از افرادی هم که نمی‌توانند متصل باشند، از این خدمات محروم نشوند. یکی از اقدامات انگلیس در این زمینه، اجرای طرح «Digital by Default Service Standard» است. این طرح به این معنا است که از ژوئن ۲۰۱۵، همه‌ی سرویس‌های معاملاتی، باید ۱۸ معیار را برای قبول شدن در ارزیابی دیجیتال دولت این کشور رعایت کنند. بر اساس این طرح، ۶۵۰ سرویس معاملاتی همگی در بستر وب‌گاه GOV.UK فعالیت می‌کنند.

 

شایان‌ذکر است یکی از نهادهای مسئول برای حرکت دادن انگلیس به‌سوی دیجیتالی شدن، وزارت اقتصاد دیجیتال این کشور است.

۴۹