رفتن به محتوای اصلی
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷
.

دسته بندی اخبار

دسته بندی عمومی

هک خودروهای فولکس واگن و آئودی برای کنترل از راه دور

هک خودروهای فولکس واگن و آئودی برای کنترل از راه دور

هک سیستم‌کامپیوتری خودرو‌های فولکس واگن و آئودی توسط یک شرکت سایبری هلندی کشف شده است، طی گزارش این شرکت محققان هلندی پی‌بردند که سیستم‌های اطلاعاتی درون خودرو‌های آئودی و تعدادی از مدل‌های خودروی گروه فولکس واگن در معرض هک کردن از راه دور هستند.

 

محققان امنیتی آلمانی گفتند که این مدل خودرو‌ها از یک پورت و اتصال وای فای مشترک استفاده می‌کنند برای کنترل خودکار که به شدت در معرض نفوذ و آسیب می‌باشد.

 

محققان معتقدند "تحت شرایط خاص مهاجمان می توانند به مکالمات رانندگان این مدل خودروها گوش دهند و اینکه می‌توانند دسترسی مستقیم به کیت هدایت خودکار خودرو دسترسی پیدا کنند، همچنین دسترسی به مسیر‌هایی که این مدل خودرو‌ها طی کرده‌اند و تاریخچه آخرین مکالمات رانندگان را به دست می‌آورد".

 

محققان افزودند: علاوه بر این، با توجه به آسیب پذیری این خودروها، امکان کشف و پیگیری خودرو در هر زمان برای هکرها امکان پذیر می‌باشد و اینکه به راحتی آدرس منزل رانندگان قابل شناسایی می‌باشد.

 

گزارش فولکس واگن در رابطه با این ضعف امنیتی

رابط کاربری Open در مدل‌های خوردو‌های Golf GTE و آئودی A3  در سیستم سرگرمی باعث این ضعف امنیتی شدید در این خودروها شده است.

 

اما اگرچه فولکس واگن این آسیب پذیری را در سیستم‌های سرگرمی مدل فعلی بسته است ولی محققان هنوز نگران هستند. این به این دلیل است که سیستم IVI آنها هک شده و با به روز رسانی سیستم نمی‌توان آن را با یک پچ نرم افزاری از راه دور به روز کرد.

 

لازم به ذکر است در اوت ۲۰۱۶، فولکس واگن یکی دیگر از ضعف‌های امنیتی در سیستم کلید خودرو‌های خود داشت. یک تیم تحقیقاتی علوم کامپیوتری از دانشگاه بیرمنگام انگلیس در پژوهش اخیر خود ضعف سیستم امنیتی و ضد سرقت خودروهای فولکس واگن را آشکار کرده اند.

طبق نتایج این پژوهش، قفل میلیون ها خودروی کارخانه فولکس واگن را می تون با هک ساده الکترونیکی باز کرد.

این پژوهش می گوید که برای باز کردن قفل های این خودروها، نیاز به دانش و تجهیزات خاصی نیست و با یک ساعت مچی هوشمند ارزان قیمت هم میتوان اینکار را انجام داد.

 

شرکت خودروسازی فولکس واگن، سال ۲۰۱۵ با وجود تلاش بسیار برای جلوگیری از انتشار این پژوهش، به این نقص در سیستم ایمنی خودروهای خود اذعان کرده بود و گفته بود که خودروهای جدید در دست تولید، با تراشه های امن تری ارائه خواهند شد. اما مشکل امنیتی برای خودروهای تولید شده قدیم همچنان وجود دارد.

۴۹